TKODaily - Wanita Islam Kini
   Login
:: Menu Utama  ::  Hantar Artikel  ::  Akaun Anda  ::  Forums  ::
kOtAk SeMbANg

Only registered users can shout. Please login or create an account.
mENu uTAmA
· Home
· Album
· Beritahu Kawan
· FAQ
· Forum
· Komen
· Masej Peribadi
· Members_List
· Muat Turun
· Pencarian
· PHPNuke Editor
· Statistik
10 tOp MinGGu iNi
There isn't content right now for this block.
10 tOp bULaN iNi
There isn't content right now for this block.
kERamAiAN OnLiNE
Welcome, Tetamu
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: zulzin
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 95

People Online:
Visitors: 16
Members: 0
Total: 16
pERkiRaAN oNLiNe
We received

1960978
page views since
1 Feb 2011

Jumlah Hits
· Hari Ini

614

· Semalam

672


Purata Hits
· Sejam

62

· Sehari

1,074

· Sebulan

32,683

· Setahun

392,196


Server Masa Server
· Masa

09:44:31

· Tarikh

19 Sep 2014

· Zon

+0800

PeRKIraAN UniQuE

Statistik awam melalui portal percuma :-

WanitaKini.com: Rumahtangga

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Reunion musnahkan rumah tangga kami
Rumahtangga
Oleh Normala Hamzah

Tidak semua pertemuan semula (reunion) menggembirakan. Ada juga yang membawa derita dan memutuskan ikatan perkahwinan. Namun jika itu takdir Allah, apa lagi yang mampu dilakukan, terimalah dengan reda dan mohon Allah beri petunjuk agar hidup lebih bermakna.

Tidak dinafikan reunion menjadi fenomena pada masa ini. Di mana-mana sahaja orang bercakap tentang reunion, tidak kiralah sama ada dengan kawan sekolah, jiran, universiti atau pejabat.

Memang ada baiknya reunion, sekurang-kurangnya ia dapat menemukan rakan-rakan yang sudah berpuluh-puluh tahun tidak ditemui dan mengeratkan silaturahim. Tetapi reunion juga boleh memusnahkan sebuah perhubungan.

Inilah kisah yang saya paparkan minggu ini, kisah reunion yang meninggalkan titik hitam dalam hidup Nora (bukan nama sebenar) dan pasangannya Nasri (bukan nama sebenar).



Posted by nabila on Saturday, June 07 @ 14:15:29 MYT (3798 reads)
Seterusnya.. | 9496 bytes more | comments? | Score: 0)

Doa Melindung Bayi Dalam Kandungan
Rumahtangga
Oleh ResipiRahsiaku

Salam,

Captain mengucapkan terima kasih pada pembaca setia blog ini dan di malam terakhir Ramadhan yang dimuliakan, captain mengambil kesempatan ini mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri, maaf zahir batin sekiranya terdapat kesilapan dalam penulisan ini.

Kepada anda yang balik ke kampong nun jauh di utara, selatan dan pantai timur. Pandulah dengan cermat dan sampai ke destinasi dengan selamatnya.

Kepada ibu-ibu yang mengandung ada satu doa yang baik diamalkan sepanjang perjalanan balik supaya kandungan anda sentiasa dipelihara-Nya sepanjang masa. Diambil dari Surah Al-Anbiya ayat 91-93. Bacalah selalu sehingga anda selamat bersalin nanti.


Posted by Nabila on Thursday, August 15 @ 08:51:12 MYT (527 reads)
Seterusnya.. | 3409 bytes more | comments? | Score: 0)

Menonton Bersama Anak
Rumahtangga
Oleh SayangiIslam

Bismillah

Saya:  Brother Shah, apa pandangan Brother berkenaan pengaruh TV kepada anak-anak?

[Kurang ingat bagaimana saya bertanya dahulu.  Fokusnya ialah bagaimana menguruskan pengaruh televisyen.]

Waktu itu Brother Shah Kirit berkunjung ke rumah kami di Kota Bharu lebih 7 tahun yang lalu.

Brother Shah:  Pada saya, kita harus menonton bersama anak-anak di rumah.  [Semasa anak masih kecil] Pada masa yang sama, kita jelaskan kepada mereka mana yang baik dan mana yang buruk.  Jadi anak-anak ada persediaan minda apabila keluar rumah dan melihat realiti masyarakat.  Jika tidak, mereka akan menerima kejutan budaya.

Jika di dalam rumah, mereka berada dalam biah (suasana) yang baik, kemudian kita hadkan pula rancangan-rancangan TV, dibimbangi anak-anak tidak mampu berdepan dengan suasana-suasana yang tidak baik di hadapan mereka.



Posted by Nabila on Thursday, August 15 @ 08:46:38 MYT (608 reads)
Seterusnya.. | 4813 bytes more | comments? | Score: 0)

Memilih Bersalin Secara Semulajadi
Rumahtangga
Oleh Kurniawati Kamaruddin

KUALA LUMPUR, (Bernama) -- Memilih untuk bersalin dalam air bukan lagi sesuatu yang baharu walaupun ramai wanita mengandung masih ragu-ragu untuk mencubanya.

Kaedah ini yang telah popular di negara-negara maju sejak akhir 1990-an, masih belum meluas di Malaysia kerana pelbagai persepsi terhadap baik-buruk kaedah ini yang mengundang rasa bimbang di kalangan wanita untuk mencubanya.

Kebimbangan paling ketara berlegar di minda ramai kaum ibu adalah risiko lemas yang mungkin berlaku pada bayi yang dilahirkan.

Kelahiran anak sulung angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor, Sophea Isabella melalui kaedah itu dua tahun lalu mendapat liputan media dan ini sedikit sebanyak membuka mata masyarakat mengenainya.


Posted by Nabila on Wednesday, July 17 @ 05:27:36 MYT (711 reads)
Seterusnya.. | 7806 bytes more | comments? | Score: 0)

Kesilapan Kita Sebagai Ibu Bapa dalam Mendidik Anak-Anak
Rumahtangga
Oleh SuperVain

Kesilapan pertama: Kurang berdoa semasa mengandung. Antara doa-doa yang digalakkan diamalkan semasa mengandung ialah

* Saidul (penghulu) istighfar

* Doa memohon rahmat (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3:8-9)

* Doa memohon zuriat yang baik (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3:38)

* Doa agar anak mengerjakan solat ((Al-Quran Surah Ibrahim, 14:40-41)



Posted by Nabila on Sunday, July 14 @ 06:49:28 MYT (767 reads)
Seterusnya.. | 5089 bytes more | comments? | Score: 0)

Sebelum Semuanya Terlambat...
Rumahtangga

Oleh CeritaSedih

Assalamualaikum..
Salam blogger Iz nk kongsi story nan korang rini..
lama Iz xupdate blog nie..heheh
sory noh kawan2..




Seorang isteri mengadu pada suaminya…..”bang badan saya sakit-sakit”….lalu suami berkata….”itu la buat kerja banyak sangat, sakit urat kot”.

Seorang isteri mengadu…”bang saya rasa pening rasa nak pitam”…lalu suami berkata….”dah lah tu…makan panadol…..penat sangat tuh”.

Seorang isteri mengadu…..”bang duit belanja dapur dah habis”….lalu suami berkata…”aik…kan baru bagi lagi …takkan dah habis…pening la macam ni”.


Posted by Nabila on Thursday, July 11 @ 20:30:21 MYT (606 reads)
Seterusnya.. | 5445 bytes more | comments? | Score: 0)

Apa yang Ibu harus kata ketika marahkan anak?
Rumahtangga
Oleh SyangiIslam

Pagi semalam, seperti biasa setiap Sabtu dua minggu sekali, halaqah ilmu kaum ibu Kg Vic North berlangsung di rumah saya.  Kaum ibu di sini ada yang belajar PhD dan ada yang mengikut suami menyambung PhD seperti saya.

Tema dan fokus kami ialah pendidikan anak-anak menurut sunnah.  Setelah ilmu dibentangkan, kami kongsi pengalaman dan ilmu masing-masing.  Satu ketika, dalam membicarakan pentingnya ibu memelihara kata-katanya kepada anak-anak, seorang dari kami berkongsi kisah seorang Ibu yang solehah.

~ Seorang anak kecil sedang bermain-main dengan tanah.  Si ibu pula sedang menyediakan hidangan untuk tetamu si ayah.  Juadah selesai dihidangkan menunggu tetamu yang akan tiba.  Tiba-tiba si kecil itu menabur debu tanah ke atas hidangan yang tersedia.  Lalu si ibu berkata, “ Pergi kamu!  Semoga Allah jadikan kamu imam kepada al-Haramayn”.  Anak yang dimarahi ibunya itu sekarang sudah membesar menjadi Imam al-Haramayn iaitu Imam al-Sudaisi yang terkenal itu.~



Posted by Nabila on Tuesday, July 09 @ 22:45:10 MYT (633 reads)
Seterusnya.. | 3983 bytes more | comments? | Score: 0)

11 Perkara penyebab kita menjadi penderhaka suami
Rumahtangga
Oleh peribadirasulullah

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRUscZTKC2Ff-Ms2Lc91EZIO5Mi8IphHcf9vXZstx9s4bkAztoT

Perkara-perkara yang menjadikan wanita itu derhaka kepada suaminya seperti tersebut di dalam kitab Muhimmah :-

1. Menghalang suami dari bersuka-suka dengan dirinya sama ada untuk jimak atau menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya.
2. Keluar rumah tanpa izin suami sama ada ketika suami ada di rumah atau pun tidak.
3. Keluar rumah kerana belajar ilmu yang bukan ilmu Fardhu Ain. Dibolehkan keluar untuk belajar ilmu Fardhu Ain jika suaminya tidak mampu mengajar.
4. Enggan berpinda



Posted by AnisahOmar on Sunday, June 09 @ 12:00:00 MYT (2201 reads)
Seterusnya.. | 2328 bytes more | comments? | Score: 0)

Pilihan Sendiri atau Pilihan Ibu Bapa?
Rumahtangga
Oleh TantangCinta

Antara pilihan sendiri atau pilihan ibu bapa, yang mana satu pilihan anda?

Kisahnya bermula begini…

Dilema Si Amran

Saya ada seorang kawan. Saya namakan dia sebagai Amran, bukan nama sebenar.

Amran ni sedang mempunyai masalah dengan keluarganya. Dia ada seorang kekasih yang dia sudah kenal hampir 5 tahun. Dia berkenalan dengan gadis itu pun ketika mereka berdua bersama-sama menjalani latihan praktikal di sebuah syarikat swasta di Petaling Jaya.



Posted by Nabila on Sunday, June 09 @ 00:00:00 MYT (544 reads)
Seterusnya.. | 6659 bytes more | comments? | Score: 0)

8P Tip kebahagian rumahtangga
Rumahtangga
Oleh JomKahwin

1. P yang pertama ialah 'puji' iaitu setiap pasangan perlu saling memuji antara satu sama lain dalam semua aspek kehidupan seperti masakan atau ucapan terima kasih apabila diberi pertolongan.

2. P kedua ialah 'peluk' yang mana pasangan suami isteri hendaklah selalu peluk memeluk antara satu sama lain sekerap mungkin pada setiap hari kerana pelukan itu adalah belaian penuh kasih sayang.

3. P ketiga ialah 'penghargaan' di mana amalan memberi hadiah boleh menambah kasih sayang.



Posted by Nabila on Wednesday, March 27 @ 19:56:14 MYT (1350 reads)
Seterusnya.. | 2554 bytes more | comments? | Score: 0)

PoLL sELiDik
TKOdaily (pink) jadi Wanitakini.com. Setuju tak?

Sangat Setuju
Setuju
Tak ada apa pun
Tak
Entahlah ikut awaklah..



Results
Polls

Votes: 72
Comments: 0
LOg MaSUk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
rADio iKiM


Jika tak nak dengan klik butang "STOP"

Jika tak on secara auto, bermakna browser anda ada masalah dengan plug-in. Sila semak mediaplayer, vlc, realplayer atau lain-lain dipasang dengan betul.
bERitA TeRKinI
·302 Found
302 Found

nginx/1.4.7
" target="new">302 Found


read more...
BEriTA dUNiA
·302 Found
302 Found

nginx/1.4.7
" target="new">302 Found


read more...
wEb NAsyiD

Laman-laman nasyid terpilih yang aktif.

 Amar
 Firdaus
 Hijjaz Records (HRSB)
 Inteam
 Jalinan Ukhuwah
 Kerabat Devotees
 R-iF
 Rabbani
 Raihan
 Sahabat Amal
 UNIC Records

LaMAn rUjUkAN

Laman-laman yang berkaitan dengan isu laman ini;

 Muslimdaily
 iMotivasi
 Islam itu Indah
 Pengisian Diri
 Tips Kehidupan
 iluvIslam
 Tahu, Faham & Amal
 Peribadi Rasulullah
 Aqustatic
 Kurung Pahang
 Al-Hulaimi
 Pondok Hearty
 Rediesh
 Wanita & Komputer
 Wanita Muslimah
 Mengandung.com
 abatasa2
 Zaharudin A.Rahman
 Badar-SAMBBST
 HaruBiru
 Rashia Wanita Hebat
 AyatCinta
 Dunia Penyair
 Cikgu Dahlia
 SiLampuNeon
 Abu Anas Madani
 Rahsia Wanita
 Koleksi Cinta

 Pakar Sakit Puan
 Anizyn
 Dechacare
 Azzariyat.com
 SeniHias
 AKanMati
 Tentang Cinta
 AjaibBenar
 HotMedia
 Berita-Harian-Online
 Sihat Selalu
 Bicara Tumbuhan
 Love Stitch
 BlogSerius
 OpenMInda
 Pena Kusisip
 MummyNemo
 ResipiRahsiaKu
 SebuahKehidupan
 King Of The East
KawanGeek
 It's My Story
 Kemuh
 Hadiah Ulang Tahun
 MalaysiaTopBlogger
 Nuraiman
 DekoRumah
 KomunitiMuslimat
 Blog Misteri
 Forum Paramedik
 TradingLiving
Aku Islam
B'jue Corner
SayaChefKecil
Genta-Rasa
CeritaCintaSedih
Ening Collection

Laman-laman diatas adalah usaha individu dan ada juga salinan daripada blog/laman lain. - wm

rANkiNg aLEXa

Catatan ranking berdasarkan laman Alexa portal terpilih.

26/7/2013
 turun  naik  kekal

MK 
MI 
HD 
TKO 
DD  
SO  
MR
WK
OU
   
TR 
CC
WU

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

15
65
62
228
3,218
1,743
14,151
25,561
27,145
7,907
11,663
28,497

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

* Ranking ini untuk Malaysia.

WaRgA kERjA

WeBMAaSTEr
Nabila Atiqah
- nabila.atiqah
- TempayanRetak

pEMb. wEBmAsTeR I
Kide Fatin
- kide.fatin
- Picture2U

PEmb. wEbMASteR II
Anisah Omar
- anisah88.omar
PENAFIAN:
WanitaKini tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan
oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada laman web ini dan  juga tidak bertanggungjawab
dengan apa-apa penulisan dalam laman ini.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.

You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

themes design by Tempayan Retak